Mindful yoga

Mindful yoga & Soppa


Torsdag 29 April 17- ca 19:30

Villan i Disponentparken, Grängesberg


Mindful yoga & Meditation 17-18:30

Njut av Soppa och bröd till ca 19:30

350kr Max 7 deltagare


Tag med dig Yogamatta, en filt och ett öppet sinne så guidar jag dig genom passet så du kan släppa taget om vardagen och landa i kroppen.


Anmälan via Bokadirekt.se

Jon Kabat Zinn lyfter fram sju huvudsakliga attityder inom Mindfulness baserad stress reduktion. 


Avstå från att döma och värdera

Tålamod

Beginner`s mind, nybörjarsinne

Tillit

Avstå från att sträva

Tillåtelse och acceptans

Släppa taget, låta vara

Mindful Yoga, Medborgarskolan

Nya kursstarter till hösten, datum kommer längre fram.


Förkunskaper 

Inga förkunskaper krävs och du behöver inte vara rörlig/vig för att delta, allt du behöver är att lyssna in din kropp och anpassa rörelserna efter din dagsform. Tag bara med dig ett öppet sinne så guidar jag dig genom passet så att du kan släppa taget om vardagsstressen om så bara för ett ögonblick.


Har du önskemål om att jag kommer till ditt företag eller till din lokal/arbetsplats och håller Mindful Yoga kurs eller vill du ordna en myskväll med vännerna med yoga, meditation, massage/Reiki eller andra härliga aktiviteter?

Tveka inte att kontakta mig!

Sommar yoga!

I sommar kommer jag erbjuda mindful yoga på olika platser vid enskilda tillfällen.

Vissa tillfällen i samarbete med andra härliga lokala företagare, håll utkik i kalendern.

MINDFUL YOGA 

Mindfulness Baserad Stress Reduktion (MBSR) är en metod som utvecklades av Jon-Kabat Zinn runt 1980-talet och är ursprunget till alla mindfulnesskurser som erbjuds i dag.
Genom mindfulness träning får du redskap att hantera stress, stänga ner autopiloten och att landa i nuet, den enda tiden som finns.
Mindful Yoga eller medvetna rörelser ökar din medvetenhet om hur kropp, känslor och tankar påverkar varandra i ett ständigt samspel.
I dessa lugna och medvetna rörelser utforskar du varsamt dina gränser utan att pusha eller ge vika för snabbt.
Övningarna utförs i stående, sittande och liggande. Du kan välja attt anpassa rörelserna efter eventuella begränsningar du har.
Du får utforska att lägga märke till "behagliga", "obehagliga" och neutrala känslor under övningarna och hur du förhåller dig till dem när de uppkommer.

Vi inleder varje pass med en kopp te i tystnad, sedan förankrar vi oss i nuet med hjälp av andningsankaret och passet avslutas med mindfulness meditation.

Du behöver inte vara rörlig/vig för att delta, allt du behöver är att lyssna in din kropp och anpassa rörelserna efter din dagsform.
Det är bra om du har erfarenhet av Mindfulness eller meditation sedan tidigare.

Yogamattor av ull, bolster och filtar finns på plats, tag bara med dig ett öppet sinne så guidar jag dig genom passet så att du kan släppa taget om vardagsstressen om så bara för ett ögonblick och landa i nuet.


Nya kursstarter till hösten!


Pris 1400kr 10 tillfällen
Max 7 deltagare